Klacht

Een prettig contact en een goede dienstverlening vinden we bij Kompas heel belangrijk. Bent u niet tevreden over hoe u bent geholpen? Dan kunt u een klacht indienen. 

Wanneer kan ik een klacht indienen?

Klachten kunnen gaan over een medewerker of een bestuurder van Kompas. Een klacht gaat over het gedrag van deze persoon. Vond u het contact bijvoorbeeld niet prettig? Of heeft u niet gekregen waarom u heeft gevraagd? Dan kunt u een klacht indienen.

Bent u het niet eens met een besluit dat wij hebben genomen?

Dan kunt u in bezwaar gaan tegen dit besluit. U kunt hierover geen klacht indienen. Voor meer informatie over bezwaar kijk hier.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Per post:
ISD Kompas t.a.v. de klachtenbehandelaar
Postbus 22021
6360 AA Nuth

Per e-mail:
info@isd-kompas.nl
Onderwerp: klacht 

Telefonisch:
088 - 450 2000
Onderwerp: klacht 

Het is belangrijk dat u de volgende gegevens vermeldt:

  • Uw naam, adres- en contactgegevens;
  • Een duidelijke omschrijving van uw klacht: wanneer en wat is er gebeurt en wie was erbij betrokken;
  • In geval van een schriftelijke klacht: een handtekening.

Wat gebeurt er nadat ik een klacht heb ingediend?

  1. Een onafhankelijke klachtenbehandelaar neemt contact met u op. U bespreekt samen hoe hij uw klacht op gaat pakken. 
  2. De klachtenbehandelaar doet onderzoek naar uw klacht. Hij gaat bijvoorbeeld in gesprek met de persoon waarover uw klacht gaat. 
  3. Op basis van het gesprek met u en degene waarover u een klacht heeft ingediend vormt hij een oordeel over uw klacht. Dit oordeel deelt hij met u op de vooraf afgesproken manier. Ook worden eventueel gemaakte afspraken met u gedeeld.  

Is het indienen van een klacht nadelig voor mij?

Nee, wij horen het graag van u wanneer u een klacht heeft. Wij nemen alle klachten serieus. 

Het indienen van een klacht heeft géén invloed op onze dienstverlening aan u. 

Als u niet tevreden bent over onze afhandeling van de klacht kunt u contact opnemen met de Ombudsman.

Waar kan ik meer informatie vinden over hoe Kompas omgaat met klachten?

Hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) regelt dat iedereen een klacht kan indienen. 

In aanvulling hierop heeft Kompas een klachtenprocedure opgesteld. Hierin staat beschreven hoe wij omgaan met een klacht. Onze klachtenprocedure vindt u hieronder als PDF-document.

Meer informatie over het indienen van een klacht bij de overheid: Waar kan ik een klacht indienen over een overheidsinstantie? | Rijksoverheid.nl

Klachtenprocedure

Hier vindt u de printversie van de klachtenprocedure (deze is niet digitoegankelijk).